Περιβαλλοντική Εκπαίδευση |
Εισαγωγή Στόχοι Σχεδιασμός Υλοποίηση Συμπεράσματα |
Συμπεράσματα |
|
Αξιολογώντας την παιδαγωγική συμβολή της παραπάνω προσπάθειας μέσα από τις δραστηριότητες στις οποίες τα νήπια εκτέθηκαν, εκτιμούμε ότι πέρα από τις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες που αυτά απέκτησαν, ευαισθητοποιήθηκαν κυρίως σε θέματα περιβάλλοντος. Αυτό πραγματοποιήθηκε με την αποθάρρυνση της ρίψης σκουπιδιών μέσα κι έξω από το σχολείο, με τη φροντίδα και προστασία των φυτών. Τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ένιωσαν υπεύθυνα, έγιναν μικροί ερευνητές και απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες. Η ικανοποίηση της δημιουργίας φαινόταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους. Γενικά πιστεύουμε ότι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μπορεί και πρέπει ν’ αρχίζει από το Νηπιαγωγείο, όπου τα παιδιά ακόμα «χτίζουν» συνήθειες και στάσεις ζωής, οικοδομούν τον τρόπο σκέψης και αντίληψής τους για το περιβάλλον και θα βοηθηθούν ώστε αργότερα ν’ αντισταθούν στην υποβάθμισή του. |
|