Επιστροφή στην Αρχική σελίδα

 

 

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

 

Εισαγωγή    Στόχοι    Σχεδιασμός    Υλοποίηση    Συμπεράσματα

 

Σχεδιασμός δράσης

Καθημερινά τα παιδιά την ώρα του διαλείμματος έχουν άμεση σχέση με την αυλή του σχολείου μας, γιατί είναι ο χώρος μέσα στον οποίο ζουν, κινούνται και παίζουν.

Παίρνοντας αφορμή από το παραπάνω γεγονός κάναμε μια βόλτα στην αυλή μας και την παρατηρήσαμε με προσοχή προσδιορίζοντας  λεκτικά τι βλέπουν και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να γίνει πιο όμορφη: είδαμε τα δέντρα, τα λουλούδια, τα σκουπίδια που υπήρχαν κλπ.

 

Στη συνέχεια επιστρέψαμε στην τάξη και κάθε νήπιο ζωγράφισε την αυλή μας όπως θα ήθελε να είναι.

 

Όταν τελειώσαμε, κάθε παιδί περιέγραψε αυτό που είχε δημιουργήσει και ύστερα από διεξοδική συζήτηση, ομαδοποιήσαμε τις ιδέες τους και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να παρέμβουμε σε ορισμένα σημεία της αυλής και να τα κάνουμε ομορφότερα, επιλέγοντας και τις συγκεκριμένες δραστηριότητες.

Συγκεκριμένα αποφασίσαμε να:

Καθαρίσουμε την αυλή μαζεύοντας όλα τα σκουπίδια που θα βρούμε και να τοποθετήσουμε  κάδους σκουπιδιών.

Να φυτέψουμε λουλούδια σε γλάστρες.

Να καθαρίσουμε τα παρτέρια που υπάρχουν στο Νηπιαγωγείο από τα ξερά χόρτα και τα φύλλα και να φυτέψουμε διάφορα φυτά.

Γράψαμε λοιπόν τα παραπάνω θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε για να τα θυμόμαστε σε ένα χαρτί και το τοποθετήσαμε στον πίνακα των ανακοινώσεων.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το τι θα χρειαστούμε και πού θα βρούμε αυτά τα υλικά .

Μιλήσαμε για  τα μέρη του φυτού (ρίζα, φύλλα, κορμό, άνθη), την φροντίδα που χρειάζονται για ν’ αναπτυχθούν κλπ.

Αποφασίσαμε: ν’ αγοράσουμε διάφορα είδη λουλουδιών όπως, τριανταφυλλιές, γκολντ κρέστ, πελαργόνια, μολόχες, γαριφαλιές, πανσέδες, ωραίο φύλλο κλπ  όπως επίσης χώμα, γλάστρες από κάποιο φυτώριο και να μας βοηθήσουν οι γονείς των νηπίων αν θα παρουσιαζόταν ανάγκη.

[αρχή σελίδας]