Διαθεματική προσέγγιση Προβληματισμός Κριτήρια επιλογής Διαμόρφωση σχεδίου |
Στόχοι του προγράμματος Αξιολόγηση Δραστηριότητες |
Το νερό στο σχολείο μας |
Βρήκαμε νερό στις βρύσες των τουαλετών…στην είσοδο του Νηπιαγωγείου μας, δίπλα στο παρτέρι…στους σωλήνες του καλοριφέρ…στα καζανάκια… Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τη δεξαμενή απ’ την οποία υδροδοτείται το χωρίο μας. Όταν επιστρέψαμε στο Νηπιαγωγείο κάναμε χαρτογράφηση του χωριού. |
|
Ο κύκλος του νερού. |
Διαβάσαμε το παραμύθι «Δε φοβάμαι το νερό» και ζωγραφίσαμε τον κύκλο του νερού. Γράψαμε σε καρτελάκια ΥΔΡΑΤΜΟΙ - ΣΥΝΝΕΦΑ - ΒΡΟΧΗ - ΠΟΤΑΜΙ - ΘΑΛΑΣΣΑ και παίξαμε ένα παιχνίδι ταύτισης - αντιστοίχισης και ανάγνωσης λέξεων. Μέσα από πειράματα είδαμε ότι ο πάγος λιώνει, το νερό εξατμίζεται, οι ατμοί υγροποιούνται... Είδαμε ότι το νερό με τη βοήθεια του ήλιου εξατμίστηκε. Ανακαλύψαμε αντικείμενα που διαλύονται και που δε διαλύονται στο νερό και τα ομαδοποιήσαμε. Αντικείμενα που βυθίζονται και επιπλέουν στο νερό. Είδαμε ότι νερό υπάρχει ακόμα στα φρούτα και γι' αυτό όταν πίνουμε το χυμό τους ξεδιψάμε και στα λαχανικά. Διατάξαμε ποτήρια με νερό ως προς την ποσότητα. Ανακαλύψαμε ότι η ποσότητα νερού διατηρείται η ίδια ανεξάρτητα από το σχήμα των δοχείων. Παίξαμε τη «μουσική του νερού». |
|
Χρησιμότητα του νερού. |
για να πιούμε… για το πλύσιμο των χεριών… για την υγιεινή του σώματος… για την καθαριότητα του Σχολείου… για το πλύσιμο των ρούχων... για να ποτίσουμε τα λουλούδια… για να πλύνουμε τα πινέλα… το νερό δίνει ζωή στον άνθρωπο… το νερό παράγει ρεύμα… |
|
Ζώα και φυτά που ζουν στο νερό. |
Για την εξοικονόμηση του νερού |
Ανακαλύψαμε το υδρόμετρο του σχολείου και μιλήσαμε γι' αυτό. Διαβάσαμε και είδαμε ένα λογαριασμό νερού, μιλήσαμε για τη ΔΕΥΑΛ και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Τοποθετήσαμε πινακίδας στις βρύσες...γράψαμε διάφορα μηνύματα. |
|
Νερό και μυθολογία. |
Μιλήσαμε για τις «θεότητες» που έχουν σχέση με το νερό Ο κ. Λεωνίδας μας διηγήθηκε το μύθο “Η Νεράιδα του ρυζιού”. Χειροτεχνία η "Γοργόνα". Δραματοποιήσαμε τη θάλασσα με τον Ποσειδώνα. |
|
Νερό και παράδοση. |
Μιλήσαμε για τα ήθη και έθιμα του τόπου μας σχετικά με το νερό. Δραματοποιήσαμε το έθιμο της «πιρπιρούνας». Ακούσαμε και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς που αναφέρονται στο νερό. Η κ. Ευτυχία μας μίλησε για το πως έφτανε στο σπίτι το νερό την εποχή της καθώς και τα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν τότε. Κατασκευάσαμε πήλινα αντικείμενα. Με τη βοήθεια της κ. Νίκης είδαμε πως γινόταν το πλύσιμο την παλιά εποχή. |
|
Νερό και θρησκεία |
Επισκεφτήκαμε την εκκλησία μας κι εκεί ο πάτερ Ευάγγελος μας μίλησε για τον αγιασμό, τη Θεία Κοινωνία, τη Βάφτιση... ...πήραμε αγιασμό και αγιάσαμε το σχολείο μας. ...δραματοποιήσαμε τη βάφτιση. |
|
Νερό και Γεωγραφία |
Μάθαμε την ονομασία του Νομού μας και εντοπίσαμε το χωριό μας στο χάρτη... Ζωγραφίσαμε το χάρτη του Νομού μας… Κόψαμε εικόνες με ποτάμια, λίμνες, γέφυρες και τις ομαδοποιήσαμε... Μιλήσαμε για τη ρύπανση του νερού... |
|
Νερό και επαγγέλματα. |
Μάθαμε για επαγγέλματα που έχουν σχέση με το νερό. Μας επισκέφτηκε στο Σχολείο μας ο Πυροσβέστης κ. Νίκος και μας μίλησε για τη δουλειά του και πως χρησιμοποιούν το νερό στην κατάσβεση πυρκαγιών, πλημμύρες… |
|
Νερό και λογοτεχνία |
Γράψαμε τα δικά μας ποιήματα... Μάθαμε παροιμίες, ποιήματα, τραγούδια με θέμα το νερό. Γράψαμε παραμύθι με τίτλο «Μια νεροσταγόνα ταξιδεύει». Αινίγματα - Γλωσσοδέτες...σύνθετες λέξεις... Μάθαμε τραγούδια σχετικά με το νερό και τα τραγουδήσαμε. Μάθαμε και παίξαμε παιχνίδια σχετικά με το νερό. Με καρτέλες που κατασκευάσαμε, παίξαμε παντομίμα. |
|